Hoge temperaturen

7 september 2018 - Death Valley National Park, Verenigde Staten

Snel, ga terug! Ssssst, maak geen geluid.
Maar ik wil een foto maken.
Nee niet doen!
Een filmpje dan?
Ik wil dit moment vastleggen. Jeroen denkt maar aan 1 ding: de rangers inlichten. Op nog geen 30m afstand stond die. Een zwarte beer, zo schattig als een knuffeldier, maar toch echt een wild dier dat leeft in dit bos en langzaam op ons afloopt.

We begonnen onze hike in Seqouia national park. Inmiddels noemen wij onszelf pro-hikers. De loopschoenen zijn ingelopen en de temperatuur is inmiddels flink gestegen. Met flessen water en petjes op lopen we door dit wederom prachtige natuurgebied. Het park staat bekend om mega grote bomen. Bomen... ja dit klinkt een beetje suffig.. maar deze bomen zijn echt niet normaal groot. Op de foto’s kun je proberen mij te vinden onderaan de boom (voor de verbeelding, ik ben 1.67m). En terwijl we liepen langs deze giga bomen zagen we ineens de beer lopen! Zo’n geluk dat we er 1 van dichtbij hebben gezien. Wel waren we een beetje bang dat die het eten in onze tas zou ruiken. Hij bleef dichterbij komen, maar we maakten veel geluid (geleerd van de rangers) en kwamen er uiteindelijk voorbij.

Na het berenavontuur vervolgden we onze weg verder richting het zuiden met scherpe u-bochten door de bergen alsof we in een raceauto zaten (ahum.. 16km p/u). Na een paar uur rijden waren we moe en ergens in de middle of nowhere, zonder camping. Dus klapten we in het pikkendonker ons tentje uit. We lieten de buitentent weg vanwege de warmte en keken door het gaas naar alle sterren boven ons, wauw!

De dagen daarna steeg de temperatuur nog meer. We kwamen aan in Death Valley. Death Valley is de heetste (46 graden, 115 Fahrenheit), droogste en laagste plek van heel Noord-Amerika. Ondanks dit afschrikwekkende beeld, is dit Nationale Park super mooi! In de auto reden we naar de uitzichtpunten (geen hikes gedaan hier) en na een foto stapten we snel weer in de airco. Midden in deze woestijn is er 1 resort gebouwd, waar we de middag doorbrachten in het zwembad. Zelfs dit water was warm. Het is moeilijk koud te houden hier, ver weg van de bewoonde wereld, in de snikhitte. We besloten daarom niet te kamperen hier en reden door naar een onbekend plekje waar we weer sliepen onder de sterren zonder mensen om ons heen.

Ondanks dat we het kamperen echt super tof vinden, kunnen we niet ontkennen dat we ook wel van een beetje luxe houden. Daarvoor is onze volgende bestemming perfect! Luxe hotels, zwembaden, casino's, clubs, oftewel: LAS VEGAS!!!! Hierover schrijf ik een apart verslag, want dat is een aparte wereld!