Het Vegas gevoel

11 september 2018 - Las Vegas, Nevada, Verenigde Staten

De vrouw tegenover mij kijkt mij nogal vreemd aan wanneer ik 10 dollar neerleg. Ik krijg er maar liefst twee fiches voor. Met deze twee fiches ga ik het proberen. Ik ga voor het eerst blackjack spelen! Tegen de man naast mij aan de tafel vertel ik dat het mijn eerste keer in een casino is. Hij vertelt snel welke handgebaren bij het spel horen voor de vrouw tegenover mij die de bank speelt. Even vergeet je alle mensen die om de tafel staan mee te kijken en ga je op in het spel. De man naast mij helpt af en toe en zo heb ik na een paar rondes een stapel fiches bij elkaar. Zo blij als een kind in een snoepwinkel loop ik trots met de fiches naar de kassa waar ik mijn 56 dollar kom ophalen. Yes! We zijn in Vegas!!

Na alle dagen kamperen zijn we eindelijk aangekomen in Vegas. De weg er naartoe maakt het al bijzonder. Vanuit de woestijn, zonder bereik of enig leven, rij je ineens een fantasiewereld in. Een wereld waarin je alles kunt doen wat je je maar kunt bedenken. In een limo rijden? Strippers? Uitgaan? Gokken? Partyen? Skiën? Indoor vulkaanuitbarsting? Bungeejumpen van een hoge toren? We hebben echt alles voorbij zien komen. En dat vind je nergens anders denk ik.

Ook wij probeerde zo veel mogelijk van het Vegas gevoel te genieten. Voor mijn verjaardag had ik van Jeroen een suite cadeau gekregen in een mega hotel hier op “de strip” (waar alles gebeurd). Langzaam gaat het hek voor ons open en wordt onze auto geparkeerd door een mannetje van het hotel. Het hotel bestaat uit drie hoge torens en onze kamer bevind zich op de 37ste etage met een super mooi uitzicht!

Iedere avond verkennen we weer een stukje van “de strip”. Deze is mega lang en er zijn hotels in allerlei vormen en maten met ieder een eigen thema. Zo is Parijs nagebouwd, New York, Venetië, een piramide, een mega kasteel en een hotel van romeinse torens. We gingen hotelshoppen om te zien hoe ze er van binnen uitzien. Van buiten zijn de hotels al prachtig, maar binnen nog is het nog gekker dan gek! Ieder hotel beschikt over een eigen “floorplan” om de weg niet kwijt te raken. In de hotels hebben we botanische tuinen gezien, een indoor kanaal met bootjes (op de tweede verdieping, hoe dan?!), mega gokhallen, buffetten zo groot en een fantastische fontein show.

Ondertussen zijn we aan het bijkomen en genieten van de luxe. We liggen aan het zwembad en bakken weg in de zon. We gaan duur uit eten en lekker shoppen. Dit laatste viel erg mee in de prijs. Er zijn grote outlets waar we voor weinig geld allemaal merken kunnen inslaan, waar ik weer een toffe nieuwe Micheal Kors tas heb gescoord!!

Om ons Vegas gevoel nog groter te maken gingen we naar een indoor schietbaan. Hier ontpopte Jeroen zich tot een ware rambo (zie foto met kogels op zijn schouder). Ook ik mocht met een handwapen, een roze AK-47 en een machinegeweer even lekker los.

Na het schieten kwamen we terecht op de Fremont-Strip experience, wat ik het beste kan omschrijven als een mega kermis met zoveel lampjes dat het een halve stad had kunnen verlichten.

Tot slot maken we ons Vegas gevoel compleet met een avond uitgaan. We kiezen voor Fedde Le Grand in club Marquee. Dit was echt in 1 woord: WAUW! Wat een toffe muziek in een vette club.

Kortom, in Vegas is alles over de top. Je kan hier wel 100x terugkomen en dan heb je nog niet alles gezien. I love it! Dus mocht ik het nog niet gezegd hebben: Vegas is te gek! Bij twijfel zeker doen! En drna nog 10x doen. Vegas wij komen zeker nog eens terug.

1. Marion:
    11 september 2018
    De rambo foto ontbreekt nog.. 😜 maar die had ik al gezien op Whatsapp.
    En WAT een winst! Meteen op de spaarrekening! 😊
    Vind t erg leuk om jullie verhalen te lezen!!!!!
  2. Ine:
    12 september 2018
    Het is geweldig om jullie op deze manier te volgen en Jessica neemt ons mee met mooie en leuke woorden zodat we het bijna kunnen mee beleven .🤗🤗
    Maar waar was Jeroen in het Cassino ??? Gaf hij het geld al uit voordat jij het verdiend had?😎😎😎🔫🔫🕌🕍🌃♥️
  3. Tante Fien:
    12 september 2018
    Hi hi, ja Vegas vergeet je nooit, het is ongelofelijk dat in de woestijn zo veel water wordt “verknoeit”!
    Ik leef met jullie mee👏👏
    Geniet er van, maar wel de centen samen houden, de reis is nog lang💰💸💰💸💰💸💰. 💕