Relax

29 augustus 2018 - San Francisco, California, Verenigde Staten

Voorzichtig doe ik mijn ogen open. Er schijnt een beetje licht naar binnen en ik trek het warme deken nog iets verder over mij heen. Ik voel iets bewegen achter mij. Wanneer ik mij omdraai zie ik ‘m liggen, nog ver weg in dromenland. Snel kruip ik er tegenaan en duw mijn hoofd tegen zijn borst. Na maanden keihard werken kunnen we eindelijk alles loslaten. Geen werk, geen stress, geen deadlines, geen afspraken, geen wekker, nergens over nadenken. Ontspanning is ons motto (of het is de jetlag waardoor ik moeilijk wakker blijf:p)

San Francisco, onze eerste bestemming, is de perfecte stad om alles los te kunnen laten. De stad is niet te druk en er hangt een chille sfeer. Wel bevind San Francisco zich op zo’n 500 verschillende bergtoppen, dus fysiek kunnen we nog niet echt bijkomen. Maar met onze nikes aan stappen we lekker door.

Onze eerste air b and b ligt in een woonwijk net buiten het centrum op bijna het hoogste punt van de stad. In de buurt zit alleen een organic supermarkt, wat niet bepaald past bij de wijk, die waarschijnlijk met een grote boog om deze supermarkt heenlopen vanwege de hoge prijzen. Ook wij schrikken wanneer we 5 dollar neerleggen voor een klein pakje boter. Iedere keer wordt je verrast bij de kassa wanneer er nog tax en andere onzin dingen bij je prijs komen.

Wanneer we met onze gerecyclede tas de berg oplopen naar ons huisje, vallen we wel op tussen de lokale bevolking. Deze passen perfect in een videoclip van 50-cent. Samen op straat chillen met zo’n ouderwetse grote radio waaruit foute Amerikaanse hip-hop komt. Met grote gouden kettingen en wijde broeken worden we vriendelijk begroet: hi bro! How you doing? Ja hoor, we zijn in Amerika.

Na een paar dagen de stad verkennen gingen we onze huurauto ophalen. Hier werden we blij verrast, met onze Ford SUV (waarvan zelfs het dak open kan!). Direct scheuren we de snelweg op en verkennen de omgeving rondom San Francisco en kregen al cadeautje een prachtige air b and b in de bossen.

Nu de jetlag wat gezakt is, de kampeerspullen ingekocht en we kennis hebben gemaakt met de Amerikanen, kan de roadtrip echt beginnen! Next stop: Lake Tahoe.

1. Dennis:
    29 augustus 2018
    Leuk om te lezen en herkenbare fotos!!
    Geniet en relax is een mooie combinatie 😉
  2. Ine:
    29 augustus 2018
    Mooi hoor en leuk geschreven Jessica,
    We beleven het weer met jullie mee.😍
  3. Tante Fien:
    30 augustus 2018
    Ohhhh, als ik de tram in San Francisco zie, heb ik mooie herinneringen, prachtig👌
    Als ik het verhaaltje begin te lezen, denk ik dat het een mooi boek is waar ik in begin😊
    😘😘😘